Kuna viirusepandeemia karantiin kestab, oleme olukorras, kus kogudus ei saa tegutseda tavapärasel moel. Siiski kutsutakse meid teisi teenima.

Pidage meeles, et kirik ei ole hoone, see on rahvas. Tagakiusamise eest põgenedes viis varakristlik kogudus evangeeliumi uutesse piirkondadesse. Nii peame ka nüüd viima evangeeliumi digitaalse misjoni väljale ning levitama lootuse ja terviklikkuse sõnumit ajal, kui seda vajatakse kõige rohkem.

Siin on kümme lihtsat viisi, kuidas oma kogukonda teenida, kasutades digitaalseid tööriistu COVID-19 ajal.

1. Hoia pidevalt ühendust viie sõbraga. Paljud inimesed tunnevad end üksiku ja eraldatuna. Nüüd on aeg pühenduda teiste regulaarsele teenimisele. Koostage nimekiri sõpradest ja pereliikmetest, kuid lisage sinna inimesi, kel ei pruugi olla lähedasi suhteid. Kasutage võimalust, et nendega lähedane suhe luua. Kasutage tehnoloogiat, mis sobib kõige paremini teile ja neile, kellega ühendust võtate. Näiteks võib eakas inimene eelistada telefonikõnet, noorem aga sotsiaalmeedias tekstisõnumit või videokõnet. Seadistage FaceTime'i või Zoomi kaudu videokõnede tegemise ajad, et teistega vahetult suhelda. Mis kõige tähtsam, esitage palju küsimusi, kuulake neid, julgustage ja pakkuge koos palvetamist.

2. Kasutage abivajajate abistamiseks veebirakendusi. Paljud inimesed on kaotanud töö või on pandeemia vältel palgata puhkusel. Kui olete püsiva sissetulekuga ja teie rahaline seis on stabiilne, saate kannatajaid aidata, saates neile raha. Samuti saate internetist tellida toidukaupu, et neid abivajajatele toimetada.

3. Ostke abivajajatele kinkekaart ja toetage võimalusel kohalikke väikeettevõtteid. Ostke kohalikelt ettevõtetelt veebipõhised kinkekaardid ja saatke need õnnistust vajavatele inimestele. See mitte ainult ei tõsta inimese meeleolu, vaid aitab ka kohalikku ettevõtet, mis võib olla raskustes.

4. Telli abivajajatele toitu. Ükskõik kas tegu on eesliinil töötava meditsiinitöötajaga või abi vajava eaka naabriga, on see lihtne viis kedagi põhivajaduse rahuldamisega õnnistada.

5. Kasutage digivahendeid, et sõbrad ja naabrid teaksid, et olete abistamiseks kättesaadavad. Kasutage oma sotsiaalmeedia profiili, et pakkuda abi neile, kes kuuluvad teie digitaalsesse mõjusfääri. Paku meditsiinitöötaja lapsele lapsehoidmist; juhenda noort videovestluses; mine kellegi eest toidupoodi.

6. Pöörake tähelepanu abipalvetele. Saame tänu sotsiaalmeediale olla seal, kus meid vajatakse. Minge internetti eesmärgiga. Teadlikult tegutsedes saame inimeste ellu muutusi tuua. Otsige reageerimiseks ja abistamiseks asjalikke viise.

7. Jagage positiivsust. Kuidas mõjutab Jumal teie elu? Mis teile sel ebakindluse ajal lohutust pakub? Kuidas teid on õnnistatud? Sotsiaalse distantseerumise ajal on tähtsam kui kunagi varem leida viise, kuidas jagada lootuse sõnumit. Paljud inimesed tunnevad hirmu ja isoleeritust. Nad võivad küsida, mida see kõik tähendab, ja on avatud Jumala tundmaõppimiseks. Jagage oma tunnistust internetis, et teisi julgustada ja üles tõsta. Tunnistamine kinnitab ka meie usku.

8. Jagage kasulikku teavet. Info levitamisega teete head ja aitate oma kogukonda, isegi kui te ei saa füüsiliselt kohal olla. Jagage asjakohast teavet (usaldusväärsetest allikatest), näiteks sulgemisi, tervisenõuandeid, uudiste värskendusi ja rahalise abi võimalusi.

9. Koputa digitaalsele uksele. Oma usu jagamiseks ei pea koputama võõrale uksele ega ka sisu looma. Vaimulikku sisu saate jagada oma sotsiaalmeedia kontos või sõnumite ja e-kirjade teel. See võib olla ükskõik mis (pilt, tekst, video, ajaveeb, jutlus…) – lisage kindlasti isikupärastatud sõnum selle kohta, kuidas see teid mõjutas. Teie sõbrad ja jälgijad võivad sellest mööda minna või valida sellel peatumise.

10. Looge veebis palvevõimalusi. Isegi skeptik võib igatseda, et keegi hooliks piisavalt, et isiklikult tema eest palvetada. Sotsiaalmeedia on võimas vahend palvetaotluste taotlemiseks ja nende taotlustele vastamiseks. Palve võib olla vaid ühe kommentaari või sõnumi “Meeldib” kaugusel. Veebisuhtlus vähendab küsimise takistust.