Juba üksteist aastat on USAs Tennessees asuva Lõuna Adventkoguduse ülikooli bioloogiateaduskonna juht Keith Snyder reisinud itta, et kaevata välja luid, täpsemalt dinosauruste luid.

See, mis oli alguses isa ja poja seiklus, on nüüdseks muutunud ülikooli meeskonnatööks ja muuseumi arendamiseks. Tudengid käivad õppejõuga kaasas ja nii mõnestki on saanud meeskonna juht.

„Mulle meeldib fossiile otsida, leida, kuidas tükid omavahel kokku sobivad, ja neid puslesid lahendada,“ ütles Snyder. Meeskond töötab Lance Formation’i leiupaigas, et enne väljakaevamist salvestada ja identifitseerida iga luu ning seejärel stabiliseerida need transpordiks Texase osariiki, kus neid täiendavalt uuritakse ja säilitatakse.

Viimase 20 aastaga on projekti Dinosaur Excavation Research raames leitud umbes 30 000 luud, neile lisaks enneolematuid leide. Ühe kaevamisega leidsid Snyder ja tema poeg Ivan noore T-rexi luu, millel olid täiskasvanud T-rexi hambajäljed. Sellele tuginedes olid Snyder ja tema kaasprofessor ülikoolist David Nelsen 2018. aastal avaldatud teadusartikli kaasautorid. Artikkel rääkis türannosauruste kannibalismist.

Snyder on näide professorist, kes panustab oma teadusvaldkonda ja kogukonda ka väljaspool loenguruumi.

Üks teine sama ülikooli professor, religiooniteadlane Michael G. Hasel kirjutas koos oma nõo Frank M. Haseliga 2020. aasta II kvartali õppetükid „Kuidas tõlgendada Pühakirja“. Frank on süstemaatilise teoloogia esindaja ning on kirjutanud enda valdkonnas mitu raamatut. „Minu eriala on Vana Testament, Piibli keeled ja arheoloogia. Õppetükkide kirjutamine oli väga suur õppetund meile mõlemale. See rikastas meie sõprust ja arusaamist sõprusest. Me kumbki kirjutasime ühe osa, saatsime need üksteisele täiendamiseks ja tagasiside saatmiseks.“

Kui kogu maailm tänavu kevadel karantiini läks ja miljonid koguduseliikmed ei saanud koos piiblitunde õppida, pöördusid õppetüki autorid kanali It Is Written juhi John Bradshaw poole, et toota iganädalasi piiblitundide arutelusid. Aprillis, mais ja juunis oli igal reedel autorite arutelu piiblitundide teemadel.

„Nii teemade uurimine kui ka neil kirjutamine julgustasid end avama laiemaks aruteluks,“ ütles Michael Hasel. „Seda ei saa saavutada ilma enda pideva pingutamiseta. Nende projektide viimine klassist välja näitab meie tudengitele eeskuju elukestvas õppes ja meie enda usk kasvab seda jagades.“