Asta on noor neiu, kes otsustas minna õppima kõrgkooli. Kooli sissesaamiseks tuli läbida katsed. Tulemuste põhjal valiti välja parimad õpilased ja need võeti õppima. Asta läks katsetele, kuid ta ei saanud kooli sisse.
Ometigi ta ei heitunud. Järgmisel aastal proovis ta uuesti. Kuid ka seekord polnud Asta tulemused nii head, et ta oleks läbinud tiheda konkurentsi. Ta ei andnud alla. Kolmandalgi aastal läks ta katsetele. Kuid ikka veel ei olnud tema tulemused paremad eeslmistest kordadest.
Asta püsivus oli imekspandav! Ka neljandal aastal läks ta katsetele lootuses, et suudab ületada konkurentsi. Sel korral läbis ta katsed ning ta võeti vastu.
Asta alustas õpinguid suure entusiasmiga. Kuigi õppida polnud kerge, oli ta püsiv ja kannatlik. Teise õppeaasta lõpuks olid Astal mõned vastamata ained. Kuna ta suvel järgi ei vastanud, siis sügisel tabas teda halb üllatus. Talle anti valida, kas lahkuda koolist või võtta akadeemiline puhkus. Ta otsustas akadeemilise puhkuse kasuks.
Nüüd on alanud uus õppeaasta. Asta puhkus on läbi, kuid teda pole koolis. Keegi oli teda sügisel näinud, keegi oli talle helistanud, kuid number on aegunud. Keegi saatis talle interneti teel kirja, millele pole vastust tulnud.
Kahju! Nii palju kordi proovis Asta sisse saada kõrgkooli. Lõpuks võeti ta kooli vastu ning siis... Mis oli selle püsivuse tulemuseks? Mida olid tema pingutused väärt?
Kuidas olla nii püsiv, et ka tulemus oleks meeldiv? Kuidas mitte alla anda, kui oleme poolel teel eesmärgi poole? Kuidas olla püsiv püha?
Katrin Dreiling