Sõna „sest” on tänases tekstis väga oluline, sest ta seob 8. peatüki esimese salmi teisega ja aitab meil niimoodi hakata mõistma, miks „ei ole … mingit hukkamõistu neile, kes on Kristuses Jeesuses” (s. 1). Miks? Sest „elu Vaimu seadus Kristuses Jeesuses on vabastanud su patu ja surma seadusest.”
Salm 3 tõstab esile sellise vabaduse aluse. Kuid enne selle salmi juurde minekut peame märkama, et Püha Vaim (siin räägitud ühenduses „elu Vaimu seadusega”) on Roomlastele 8. peatüki keskmeks. Keskendumine Vaimu märguannetele on peamiseks muutuseks meie uuritavas Kirjas roomlastele. See muutumine on eriti jõuline, kui võrdleme 7. ja 8. peatükki. Rm 7. peatükis mainitakse käsku ja selle sünonüüme 31 korral, aga Püha Vaimu vaid ühel korral. 8. peatükis aga räägitakse Pühast Vaimust 20 korral.
„Olulisim kontrast” 7. ja 8. peatüki vahel, märgib John Stott, „on käsu nõrkuse ja Vaimu võimsuse vahel. Sest meis elutseva patu üle, mis on põhjuseks, miks käsk ei saa aidata meid meie moraalses võitluses (7:17–20), seab Paulus meis elava Vaimu, kes on nüüd meie vabastaja „patu ja surma seadusest” (8:2) ja garanteerib meile lõpuks ülestõusmise ja igavese kirkuse” (8:11, 17, 23).
Roomlastele 8. peatükk kujutab kristlikku elu kui elu Pühas Vaimus. See on Vaimu poolt esile kutsutud, alalhoitud, juhitud ja rikastatud elu. Ilma Püha Vaimuta oleks kristlase elu võimatu. Pole siis ime, et Ellen White väitis, et Püha Vaimu and „toob endaga kaasa kõik teised õnnistused” (DA 672). Roomlastele 8:2 ütleb, et „elu Vaimu seadus Kristuses Jeesuses” (ehk siis armuõpetus) on meid „vabastanud … patu ja surma käsust” (ehk siis käsu hukkamõistust). Seega leiame siit juba teise privileegi. Esimeses salmis õppisime, et me ei ole enam käsu hukkamõistu all ja teises salmis avastasime kindla vabaduse, mis on kristlastel evangeeliumis. See vabastus ei ole iseenesest vabastus käsust (mis on püha, õige ja hea ning vaimulik), vaid vabastus seotusest patuga ja ka käsu hukkamõistvast funktsioonist. Seega kuulutab Paulus siin kristlikku vabadust, mis vabastab kristlased negatiivsest ja avab nad positiivsele läbi Vaimu juhtimise ja väe.