Isa saatis Kristuse „patuse loomuse sarnasuses... tegelema patuga” (Rm 8:3, NRSV). Paulus ei jäta mitte kõige vähematki kahtlust, miks Jumal Jeesuse saatis. Inimsugu oli segaduses ja võimetu ennast ise patuhauast ja hukkamõistust välja aitama.

Kristus saadeti, nagu King James’i tõlkeversioon ja teisedki versioonid seda sõnastavad, „patu pärast”. Ta saadeti selleks, et Ta teeks sellele ükskord ja igaveseks lõpu. Mida Paulus sellega mõtles, kui ta ütles, et Kristus tuli „tegelema patuga”? Mõned piiblitõlked, nagu New American Standard Bible ja New International Version, mis põhinevad Vana Testamendi kreekakeelsel versioonil, on fraasi „tegelema patuga” tõlkinud „ohvriks patu eest”. Heebrealastele 10:6–8 peegeldab seda tõlget üsna täpselt. Aga Roomlastele 8:3 kontekst nõuab siiski laiemat tõlgendust. Ja loomulikult tegeleski ju Jeesus patuga rohkem kui vaid ühel tasandil.

Pauluse eesmärk on selles lõigus selgitada, kuidas saab kristlane saavutada võitu patu üle, kuna käsk oli võimetu seda tagama. Sel põhjusel saatiski Jumal Jeesuse, kes tegeles patuga lõpuni välja. Kristus tuli, et kanda patu lõplik tagajärg – surm – ja hävitada tema kontrolliv võim nende elust, kes võtavad Ta usus vastu. Sõnad „tegelema patuga” võtavad kokku Jeesuse missiooni maa peal. Rm 8:3 ütleb, et see viis, kuidas Ta patuga tegeles, oli mõista patt „hukka liha sees”. Ja kuidas siis Jeesus mõistis patu hukka liha sees? Esiteks, olles See, kes saadeti „patuse loomuse sarnasuses”, elas Ta Jumalale täieliku kuulekuse elu ja nii võitis teine Aadam seal, kus esimene oli kaotanud.

Teiseks, Ta mitte ainult ei elanud käsuga täielikus kooskõlas olevat elu, olles nii Jumala veatu Tall, vaid Ta ka suri „liha sees” ohvrisurma „üks kord kõigi eest” (Rm 6:10, NIV), saades niimoodi meie „patuohvriks” (Rm 8:3, NIV). See, mida Jeesus tegi „lihas” nii oma elu kui surmaga, mõistis hukka kogu patu.

Oma elu ja surmaga Kristus mitte ainult ei kõrvaldanud süüdimõistvat kohtuotsust nendelt, kes Tema armu vastu võtavad, vaid Ta ka andis võimaluse kõrvaldada patu võimas haare, millega ta hoiab kinni isegi usklikke. Kristus tegeles patuga sellisel moel, et avas oma järgijaile tee võidule.