Mõnikord võib peaaegu kuulda, kuidas ajud ragisevad, kui keegi loeb salmi Roomlastele 5:12. Kuidas võib Paulus küll öelda, et kõik inimesed on pattu teinud ja peavad seetõttu surema? Pealegi, neil ei olnud ju Moosese käske. Ja kas ei öelnud Paulus just salmis Rm 4:15, et: „kus Seadust ei ole, seal ei ole ka üleastumist”? Nagu tavaliselt, vastab Paulus sellele 13. salmis küllaltki agressiivselt. Loomulikult oli patt maailmas juba enne Seaduse andmist. Ta oleks siin võinud tuua ka mõned näited. Patt ja selle tagajärjed on Piibli peamine teema kogu patriarhaalse ajaperioodi vältel. Patu olemasolu enne Siinail antud Seadust/käske on fakt, milles ükski Pauluse lugejatest ei kahtle. Siis aga märgib Paulus: „aga pattu ei arvestata, kui seadust ei ole” (Rm 5:13). See ajab segadusse. Mida see tähendab? Ta ei mõtle ometi, et need inimesed ei pea oma tegude eest vastutama? Ja pealegi, nad surid. Ja veelgi enam, Roomlastele 1. ja 2. peatükis kirjutab ta, et igaühe südametunnistus annab neile teada, mis on õige ja mis vale. Cranfieldi tõlge aitab selgitada Pauluse mõtet: „käsu puudumisel ei panda pattu täie selgusega kirja.” Sõnad „täie selgusega” tähendavad, et: „käsu puudumisel ei ole patt selgelt määratletud asi, see ei ole ilmselge nagu siis, kui käsk on olemas.” See tõlgendus toetub Pauluse väitele Rm 3:20, et Seaduse kaudu tuleb patutundmine. Seega on käsk „ära tapa” palju selgem, kui lihtsalt ebamugav südametunnistus pärast sellist tegu. Käsk teeb Jumala tahte sõnaselgeks.
Nüüd läheb Paulus edasi 14. salmi juurde, milles ta rõhutab uuesti, et surm valitses Aadamast Mooseseni, isegi kui sel ajal elavatel inimestel ei olnud sellist selget käsku, nagu Aadam sai 1. Moosese 2:17-s (mitte süüa hea ja kurja tundmise puust) või sellist käsku nagu oli Iisraelil, kui Mooses sai 10 käsku.
Paulus teeb veel kord selgeks käsu eesmärgi. Jumala tahet selgitades teeb käsk inimesed oma tegude eest vastutavateks. Käsust üleastumine tähendab igavest surma. Paulus ei väsi rõhutamast, et just sellisest lootusetust väljavaatest tahabki Kristus meid päästa. Kõik on pattu teinud ja vajavad lepitust Kristuse läbi.