Mõtete suunamine on oluline. See, kuidas mõtleme, on üks olulisemaid aspekte meie elus. Paulus on seda tõde valgustanud juba Kirjas roomlastele 8. peatüki 5. salmist alates, kus ta märgib, et inimese mõtteviis väljendab tema kui kristlase või mittekristlase põhiloomust. Siis, 6. salmis, väidab ta, et mõtteviis mitte ainult ei räägi midagi meie kohta, vaid on igaveste tagajärgedega.

7. salmis arendab apostel oma mõtet veelgi edasi ning ütleb, et „lihalik mõtteviis”, mõtted, mis tegelevad selle maailma asjadega, on „vaen Jumala vastu”. „Vaen” ei tähenda kerget tõrkumist. Sellise orientatsiooniga inimesed on otseselt Jumala vaenlased. See on teema, mille Paulus tõstatab Rm 5:10. Vaen Jumala vastu tähendab sügavat vaenulikkust. John Stott märgib, et „see on vaenulik Tema nime, Kuningriigi ja tahte, Tema päeva, Tema rahva ja Tema sõna, Tema Poja, Tema Vaimu ja Tema hiilguse vastu”. Paulus poeb kas või nahast välja, selgitades, et maailmale suunatud mõtteviis ei salli eriliselt just Jumala Seaduses väljendatud moraalistandardeid. Lihalik meel mitte lihtsalt „ei alistu Jumala Seadusele”, vaid ta ei „suudagi seda”. Sellepärast kirjeldabki Piibel inimese kristlaseks saamist kui uue südame ja meele saamist, kui uuestisündi, kui surma ja ülestõusmist vettekastmise läbi ristimise sümboli kaudu (Rm 6:2–4). Seega pole kristlaseks saamine lihtsalt järgmine samm paremaks saamise protsessis. Ei! See on vana mõtteviisi ja elu radikaalne katkestamine – täiesti uus elu. See on elu Kristuses, vastukaaluks elule Aadamas. Lihaliku ehk sellele maailmale suunatud mõtteviisi viimane tagajärg on, et sellised inimesed „ei suuda meeldida Jumalale”.

Paulus on rääkinud neljas salmis kahest alternatiivsest mõtteviisist (lihalik ja Vaimu mõtteviis), mis viivad kahe käitumisviisi mudelini (loomuse järgi või Vaimu järgi elamine) ja mis on otseselt seotud kahe vaimse olekuga (surm või elu ja rahu). Seega kõigel, kuidas mõtleme, mida kordame ja mida väärtustame, on keskne roll nii meie praeguse käitumise kui ka tuleviku saatuse suhtes. Pole ime, et Paulus kirjutas filiplastele: „Mõtelge iseenestes sedasama, mida Kristuses Jeesuses” (Fl 2:5).