Roomlastele 7. peatükiga tuleme Pauluse argumendi põhituuma juurde. 6. peatüki viimases pooles rõhutas ta, et usklik ei ole enam patu valitsuse all. Nüüd, 7. peatükis läheb ta edasi, selgitades, et usklikud ei ole ka mitte käsu ülemvõimu all. Paralleelid 6. ja 7. peatüki vahel on üsna mõjusad. Rm 6:2 ütleb Paulus, et usklikud on patule surnud ja Rm 7:4 , et nad on surnud käsule. Rm 6:7 ja 18 kujutab ta usklikke kui vabasid patust ja Rm 7:4 on nad vabad käsuseaduse alt. Lõpuks, Rm 6:4 kõnnivad usklikud uuenenud elus ning Rm 7:6 teenivad nad uues Vaimus.
Neis peatükkides toob Paulus selgelt välja, et kristlased vaatavad asjadele ja kogevad elu ja isegi religiooni täiesti uuest vaatenurgast. Rm 7. peatükk on iseenesest laiendus Pauluse Rm 6:14 toodud väitele: „te ei ole Seaduse, vaid armu all.” Seda väidet on Paulus selgitanud illustratsioonidega ristimisest ja orjusest. Nüüd, Rm 7:1–6 toob ta sisse abieluanaloogia. Selleks, et mõista selle illustratsiooni jõudu, peame meeles pidama, et just käsuseadusest kinnipidamine oli see, mille kaudu jumalakartlikud juudid püüdsid päästmist ära teenida. Rikas noormees, kes ütles Jeesusele, et on pidanud kõiki käske, oli siiras oma täiuslikkusetaotluses (Mt 19:16–30) ja kui Paulus kirjutab, et variserina oli ta olnud veatu käsuseadusest kinnipidamise seisukohalt (Fl 3:6), siis räägib ta lihtsalt faktidest, nii kaugele kui variserilik mõtlemine asju mõistis. Aga Kristuses leidis ta uue elu, uue väe, uue rõõmu ja uue rahu, mida ta ei olnud kunagi varem tundnud.
Roomlastele 7:1–3 märgib Paulus abielusuhte analoogiat kasutades, et naine on seotud oma mehega vaid niikaua, kuni mees elab, aga pärast mehe surma on naine vaba abielluma teise mehega. Pauluse argument võib tunduda keerulisena, kuid tema mõte on selge. F. F. Bruce on seda sõnastanud: „surm – uskliku surm koos Kristusega – murrab köidikud, mis enne sidusid teda käsuseadusega, ja nüüd on ta vaba astuma liitu Kristusega.” Käsk näitas selgesti oma viljatust päästevahendina. Ühendus käsuga tõi patu ja surma, aga ühendus Kristusega toob igavese elu.