Salmides 18 ja 19 jätkab Paulus seda väitlust, mida ta alustas salmis 12. Väljend „nõnda siis” annab märku, et ta tahab täpsustada seda, mis ta varem on välja öelnud. Tal ei ole siin, 18. salmis mingit kahtlust, et nii nagu Aadma pärast tuli kõigile hukkamõist, nii saavad kõik Kristuse läbi õigeksmõistmise osaliseks. Kuid mida ta mõtleb mõlemal korral sõnaga „kõigile”? Pole mingit kahtlust, et hukkamõistmine on tulnud kõigile inimestele, sest kõik on pattu teinud. Seda teemat on Paulus käsitlenud alates salmist Rm 1:18 ja eriti teravalt väidab ta seda salmis Rm 3:23.
Kuid see ei ole Kirja roomlastele esimese 5 peatüki ainus teema. Faktile, et kõik on pattu teinud (Rm 3:23) ja seetõttu hukkamõistu all, järgneb veel teinegi teema. Kohe järgnevates salmides, Rm 3:24 ja 25 ning 4. peatükis ja sealt edasi, hakkab apostel rõhutama õigust usu läbi kui lahendust ülemaailmsele patu ja hukkamõistu probleemile. Paulus ei saakski seda veel selgemini öelda, et õigeks mõistetakse need, kellel on usk. Ta toob välja asjaolu, et usk on vajalik tingimus õigeksmõistmiseks. Ilma usuta ei ole õigeksmõistmist, vaid on ikka veel hukkamõistu all elamine. Ka tänases salmis, Rm 5:18, ei muuda Paulus seda teemat. Ta ütleb, et kuigi Kristus suri, et anda kõigile inimestele õigeksmõistmine, tuleb see igaühel vastu võtta, enne kui see tema omaks saab.
Mõnele selline selgitus ei meeldi. Nad ütlevad, et salmis on ju kirjutatud: „nii on ka selle ühe õigusteo läbi kõigile inimestele saanud õigekssaamine eluks”. Kuid selline tõlgendus, et Kristus mõistab õigeks kõik inimesed, kisub 18. salmi kogu 3.–5. peatüki kontekstist välja, kus tuuakse esile usk kui Jumala tingimus õigeksmõistmiseks. Samuti tuleb see salm vastandada paralleeltekstiga 1Kr 15:22. Selle salmi kontekst räägib õigete ülestõusmisest ja seal on öeldud: „Sest nõnda nagu kõik inimesed surevad Aadamas, nõnda tehakse ka kõik elavaks Kristuses.” Seega, kui väita, et sõnad „kõigile inimestele” ja „kõik” (Rm 5:18; 1Kr 15:22, 23) tähendavad, et kõik saavad päästetud, siis oleks see otseselt vastuolus ülejäänud Piibliga, mis räägib, et mõnedele saab osaks igavene häving. Paulus ei oleks saanud veel selgemini öeldagi, et pääste tuleb usust Jeesuse teenetesse. Kinnitagem täna oma isiklikku otsust ja tänagem Teda selle anni eest.