„Vastupidi!” Meie tänase teksti kontekstis tähendab see: Muidugi ei ole käsk patt, sest käsk on see, mis määratleb patu.

Rm 1:20 ja 2:14 tõi Paulus välja, et isegi need, kellele ei ole Jumala käsku ilmutatud, teavad, mis on õige ja mis vale. Aga ilma käsuta ei mõista need inimesed, et vääriti toimimine on tegelikult Jumala vastu olemine. Või nagu Leon Morris seda väljendab: „On kaks täiesti erinevat asja, kas rääkida inimlikust moraalikoodeksist või patust kui kurjast, mis on Jumala poolt keelatud. Selleks on vaja käsuseadust, et näidata, et väärtegu on patt.” Väärteo mõistmine patuna Jumala vastu aitab inimestel tunda patu raskust ja nende vajadust Päästja järele. Seega võib isegi öelda, et käsul on kaudselt ka päästev funktsioon.

Paulus illustreerib oma väidet, et ilma käsuta poleks ta patust midagi teadnud, viidates kümnele käsule. See on huvitav valik, sest välja on toodud vaid üks Kümnest käsust. See on käsk, mis ulatub kaugemale välistest tegudest ja läheb kuni sisemiste juurteni, mis peituvad patuse teo taga. Ebajumalate kummardamine, hingamispäeva pidamine, varastamine ja vanemate austamine on kõik välised käitumisilmingud. Sellepärast just ongi enamik inimesi, kaasa arvatud ka paljud variserid Pauluse ajal, identifitseerinud pattu kui käitumist. Paulus valis kaalutletult kümnest käsust selle, mis läheb käitumisest sügavamale – himustavate motiivideni, mis lasuvad käitumise all. Ehk teisiti öeldes näitab ta, et patt on midagi palju sügavamat kui vaid välised teod. Jeesus tegi sedasama Mäejutluses, kui Ta illustreeris patu kõrgust, sügavust ja laiust, arutledes mõrva ja abielurikkumise üle juba südame tasandil. Sama teema tõstatas Ta ka Matteuse 15:18, 19, kus ta väidab, et patused teod lähtuvad südamest. Apostli valik Kümne käsu hulgast on äärmiselt oluliseks lisandiks käsu ja patu täpsel mõistmisel, sest see ulatub pealispinna alla ja seob need patuse enesekesksusega, mis viib inimesed patuste tegude sooritamiseni ülejäänud üheksa käsu osas. Seega ei vaatle Paulus pattu ja ümberpöördumist Kristuses kui lihtsalt pindmisi märke. Mõlemad neist on südameasjad. Sama kehtib ka käsupidamise ja käsust üleastumise kohta. Käsul on palju sügavam tasand kui vaid käitumine.