„Kisu ta välja... raiu ta maha.“
Need on radikaalseimad sõnad, mis iial patu kohta on öeldud. Kas ma tõesti pean laskma oma silma välja kiskuda või käe maha raiuda, kui need juhivad mind patusse?
Origenes, üks kolmanda sajandi tähtsamaid kristliku kiriku liidreid, arvas just nii. Ta kombineeris omavahel piiblitekste Matteuse 5:29 ja Matteuse 19:12. Viimatimainitud kirjakohas on öeldud, et on inimesi, „kes on ise end taevariigi pärast kohitsenud“. Sellest tulenevalt lasi ka Origenes end kastreerida.
Kas tõesti võib vaid üks kiire noaliigutus lahendada kõik su patuprobleemid? Kas see on tõesti tõsi?
Ei! See on vale! Pealegi, kui lased oma parema silma välja torgata, siis jääb vasak ju alles. Ja vasak põhjustab ju samasuguseid muresid kui parem. Ja kui sa lased ära raiuda oma parema käe, siis jääb ju alles vasak käsi.
Võib-olla oleks patuprobleemi lõplikuks lahenduseks mõlema silma väljakiskumine ja mõlema käe maharaiumine? Siis veel jalad jne. Kas see oleks lahendus?
Ei! See pole lahendus. Sest sulle jäävad alles su mälu ja kujutlusvõime. Probleemi ainsaks lahenduseks oleks aju eemaldamine.
Kas Jeesus seda tahtiski meile öelda? Ei, kuid on ilmne, et eksivad need, kes väidavad, et Pühakiri ei vaja tõlgendamist.. Kui võtta seda teksti sõna-sõnalt, peaksid kiiremas korras operatsioonile minema.
Jeesuse tähendus on palju radikaalsem, palju julgem. Ta tahab, et me mõistaksime oma probleemide tõsidust. Kuid peale selle tahab Ta, et me loovutaksime oma elu ja kõik kehaosad Temale, et need ei oleks enam patu tööriistad. Lisaks tahab Ta teha need samad väga tülikad patu tööriistad õiguse tööriistadeks. Päästetud inimese käed ja silmad tuleb panna Jumala teenistusse.