Jeesust ei löödud risti üksi, roomlased hukkasid koos temaga veel kaks inimest. Tema tagakiusajad panid Ta kahe surmamõistetud kurjategija vahele, et heita põlglikku varju Tema nõudele Iisraeli troonile.

Vaadake vaid kolme risti Kolgatal! Kummaline pimedus koguneb maa kohale ja varjud tihenevad ümber Kolgata mäe. “Aga üks ristil rippuvaist kurjategijaist teotas Jeesust: “Eks sa ole Messias? Päästa siis iseennast ja meid!” Aga teine sõitles teda: “Karda ometi Jumalat, kuna sa oled sellesama karistuse all! Meie küll õigusega, sest me saame kätte, mis meie teod väärt on, aga tema ei ole teinud midagi sündmatut”“ (Lk 23:39-41).

Üks surevatest röövlitest läheb kaasa valitsejate põlgusega ja naeruvääristab surevat Päästjat. Äkitselt aga noomib teine röövel teda: “Kas sa ometi Jumalat ei karda? Kas sa ei tunne sellisel tunnil, mil meil pole teistelt enam midagi karta, ära puhtust? Meie saame kätte oma kuriteo tasu, aga see Mees kannatab süütult.”

Siis pöördub surev röövel Jeesuse poole. Kas te näete, kuidas ta püüab end Jeesusele lähemale nihutada? Ta pöördub eemale maailmast ja oma raisatud elust, eemale kuulava rahvahulga mõnitustest. Siiralt palub ta: “Jeesus, mõtle minu peale, kui Sa tuled oma kuningriiki!”

Ta teab, et ei ole valmis igaviku jaoks. Sel Kristuse salgamise tipptunnil, kui vaimulikud juhid on tagasi tõrjunud Jeesuse väited ja isegi Ta jüngrid on Ta maha jätnud, pöördub surev röövel Jeesuse poole. Mingil hetkel oli röövel kuulnud sellest kuningriigist, millest Jeesus õpetas. Võimalik, et ta kuulis Pilaatuse kohtusaalis, kuidas Jeesus ennast kuningaks nimetas. Nüüd, naelutatuna Jeesuse kõrvale ristile, on ta tunnistajaks Päästjale suunatud mõnitustele ning palus end meeles pidada.

Hea sõnum röövlile, ja meile tänapäeval, on see, et kui kõik näib olevat tume, heidutav ja lootusetu, tõotab Jeesus: “Jah, ma pean sind meeles!”

H. M. S. Richards, Jr.